Wednesday, January 15, 2020

در همدردی با مردم سیستان و بلوچستان و در همبستگی با جنبش انقلابی برای سرنگونی رژیم اسلام و سرمایه


  در همدردی با مردم سیستان و بلوچستان و در همبستگی با جنبش انقلابی برای سرنگونی رژیم اسلام و سرمایه
     همزمان با گسترش تظاهرات و تدارک برای سازماندهی اعتصاب عمومی، کمک رسانی به سیل زده گان را از یاد نبریم!

در بطن تداوم جنبش انقلابی مردم ایران بعد از اعلام سقوط هواپیمای مسافربری توسط موشک سپاه پاسداران در دهها شهر و دانشگاه، متاسفانه منطقه محروم بلوچستان ( همراه با بخشهایی از سیستان و هرمزگان) دچار سیل ویرانگر شده اند. صدها روستا به زیر اب رفته اند و میزان خسارات بیش از 900 میلیارد تومان برآورد میشود. بیش از هفتصد روستا دچار قطع برق و بیش از سیصد روستا علاوه بر آن دچار قطع آب اشامیدنی شده اند. تا کنون چند نفر کشته و صدها نفر مصدوم و دهها هزار نفر آوار و بی خانمان شده اند. همچون موارد گذشته این "بلای طبیعی"  در پیوند با درماندگی  سیستماتیک جمهوری اسلامی و نهادهای امدادرسان، بدل به یک فاجعه انسانی تمام عیار شده است.

این منطقه بویزه بلوچستان، از دیرباز با تبعیض و محرومیت مضاعف روبرو بوده است. چه در دوره رژیم پهلوی و چه در دوره رژیم اسلامی، به دلیل عدم توجه به توسعه اقتصادی و اجتماعی این منطقه، دهها هزار نفر از مردم در جستجوی کار ناگزیر از مهاجرت به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دریای عمان بوده اند و آنها که باقی می ماندند به دلیل عدم اشتغال زایی، مجبور به فعالیت در امر قاچاق کالا، سوخت و متاسفانه مواد مخدر بوده اند. در بخشهای محدودی هم که امکان کشت و زرع وجود داشته ، دائما یا با خشکسالی های ممتد و عدم دسترسی به آب روبرو بوده اند و یا در مواردی همچون مورد اخیر با سیلاب و بارانهای سیل آسا و ویرانگر.

تو گویی مردم بلوچ جزیی از شهروندان کشور محسوب نمیشوند و قبایلی جدا افتاده از ایران در قلب افریقای سوزان هستند!؟
گره خوردگی تبعیضات اقتصادی و سیاسی با تبعیضات قومی ملی و مذهبی، بلوچستان را به سرزمینی سوخته و به شدت محروم تبدیل کرده است . سرزمینی که سردمداران حگومتی فقط در موقع بالماسکه های انتخاباتی به یادشان می آمد که وجود دارد.
درود بر دانشجویان داشگاه تهران که دیروز در بطن تجمع انقلابی خود علیه رژیم، مردم محروم بلوچستان را از یاد نبردند و شعارهایی به حمایت از انها دادند.
سازمان ما از همه انسانهای ازاده در داخل و خارج از کشور میخواهد که کمکهای نقدی و غیرنقدی خود را مستقلا سازماندهی و به دست مردم محروم بلوچستان و سایر مناطق سیل زده برسانند.

پرواضح است که اقداماتی از این دست تنها مرهمی موقت بر آلام مردم بی خانمان خواهد بود. مادام که بلای اصلی این سرزمین یعنی رژیم درمانده و غارتگر جمهوری اسلامی سر کار است و با غارت و دزدی میلیاردها دلار در داخل و یا حیف و میل آن در خارج برای تقویت نیروهای ارتجاعی نیابتی در خاورمیانه، مشغول بر باد دادن ثروت کشور است و مادام که تبعیض و فقر در کل کشور و مناطق محرومی چون بلوچستان بیداد میکند، هیچ راه حلی در چهارچوب این سیستم قادر به رفع مشکلات اساسی مردم از جمله فجایع زیست محیطی نیست.
لذا در حین همیاری و کمکرسانی مردمی به مناطق سیل زده، یک لحظه نباید از تداوم جنبش انقلابی برای سرنگونی رژیم سرمایه داری و مذهبی حاکم غفلت کنیم.

زنده باد همیاری، گرامی باد یاد جانباختگان سیل اخیر
پیش بسوی اعتصاب عمومی و سراسری
سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی ، زنده باد سوسیالیسم

کمیته مرکزی سازمان راه کارگر
24 دیماه 1398 

No comments:

Post a Comment